Великі технологічні компанії, зокрема Microsoft, Amazon і Google, мають намір вкласти близько $1 трлн у розвиток штучного інтелекту. Значна частина цих витрат обумовлена розрахунком, що генеративний ШІ стане наступною великою технологією, яка зможе змінити багато галузей, як це раніше зробили хмарні обчислення, пише Business Insider.

За даними Synergy Research Group, у другому кварталі 2024 року Amazon, Microsoft і Google витратили понад $48 млрд. Основну частину з цієї суми спрямували на будівництво, оснащення та оновлення центрів обробки даних і пов’язаних із ними мереж.
Аналітики RBC Capital Markets пишуть, що в довгостроковій перспективі валовий прибуток від програмного забезпечення буде структурно нижчим через генеративний ШІ. Експерти зазначають, коли ПЗ перейшло з користувацьких пристроїв у хмару, валовий прибуток впав з 90% до 75%. Перехід від хмарних обчислень до генеративного ШІ ще більше знизить маржинальність софту – приблизно до 60%, вважають у RBC.
Валовий прибуток – це показник прибутковості, який розраховують шляхом віднімання собівартості проданих товарів із виручки. У сфері ПЗ валовий прибуток традиційно становив близько 90%. Саме тому цей сектор привабливий для інвесторів, а софтверні компанії мають такі високі оцінки.
Створення нового ПЗ дороге, але тільки-но розробку завершено, ціна випуску нових версій та їхнього поширення серед клієнтів практично дорівнює нулю.
В епоху ШІ компаніям буде складно домогтися такої ж ефективності, пишуть у RBC. Генеративний ШІ – дороге рішення не тільки для розробки, а й для експлуатації.
Навчання ШІ вимагає дорогих графічних процесорів від Nvidia. ШІ-чіпи розміщують у серверах, які повинні знаходитися в дата-центрах зі спеціальним охолодженням і мережевою взаємодією. Такі об’єкти споживають значну кількість електроенергії та потребують обслуговування.
Усе це без урахування вартості даних, необхідних для навчання ШІ-моделей. Великі технологічні компанії та стартапи намагаються уникнути сплати за більшу частину з цього. Однак збір і очищення даних все ще обходяться дорого. Запуск ШІ-моделей також вимагає дорогих чипів.
Такий тип діяльності не схожий на старий бізнес ПЗ, де кожен новий продаж приносив майже 100% прибутку. Щоразу, коли клієнт користується рішенням на базі генеративного ШІ, постачальник несе масу витрат.
Галузевий аналітик Ділан Патель оцінив використання ChatGPT у $700 тис. щоденних витрат для OpenAI.
Хоча генеративний ШІ може бути настільки революційним, що клієнти витрачатимуть на нове ПЗ набагато більше, не виключають у RBC. Це має збільшити дохід від софту в 2-3 рази порівняно з поточним рівнем, прогнозують аналітики.
Залишити коментар